İSTANBUL (...) İDARE MAHKEMESİNE
Dosya No : 2024/
Davacı : İSİM SOYİSİM TC
ADRES
Vekili : Av. .......................
(Adres Antettedir.)
Davalı : KURUM BİLGİLERİ
ADRES
Konu :İstanbul ...İdare Mahkemesi ../.. E. Sayılı dosyası ../../... tarihli yürütmenin durdurulması
kararının yerine getirilmemesi sebebiyle tazminat talebimizden ibarettir.
Dava Değeri : ............,00-TL
Açıklamalar
Davacı müvekkil, Kamu Personeli Seçme Sınavı ( KPSS ) sonucunda yeterli puan alarak Koruma Güvenlik Görevlisi olarak atanmaya hak kazanmıştır. Bu bağlamda Müvekkil, Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde Müze Müdürlüğü biriminde ../../...... tarihinde çalışmaya başlamıştır. ../../...... tarihinde evraklarını sisteme yükleyen müze yetkililerinden kimlik kartının iptal edildiğini öğrenmiştir. Tarafımızca işbu idari işlemin iptali ve yürütmenin durdurulması talepleriyle İstanbul ... İdare Mahkemesi ../../...... E. Sayılı dosyası ile dava açılmıştır.
İstanbul 6. İdare Mahkemesi; "Dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandan hukuka aykırı işlemin davacının çalışma özgürlüğünü etkilemesi nedeniyle icrasının davacı yönünden telafisi güç ve imkansız zarar oluşturacağı izahtan varestedir. Açıklanan nedenlerle; hukuka aykırılığı açık olan dava konusu işlemin; uygulanması halinde telafisi güç zararlar doğabileceğinden 2577 sayılı Kanun'un 27. maddesi uyarınca teminat alınmaksızın YÜRÜTÜLMESİNİN DURDURULMASINA" şeklinde gerekçesi belirtilerek, ../../...... tarihinde dava konusu işlem hakkında yürütmenin durdurulmasına karar vermiştir. (EK-1: Yürütmenin Durdurulması Kararı)
İşbu yürütmenin durdurulması kararı ../../...... tarihinde davalı kuruma e- tebliğ edilmiştir. (EK-2: Kapalı Tebligat) Tebliğ tarihi davalı kurumun yürütmenin durdurulması kararını öğrendiği tarih kabul edilmiş olup aynı zamanda yükümlülüklerinin başlangıç tarihidir.
İdari Yargılama Usulü Kanunu Madde 28/1: "Danıştay, bölge idare mahkemeleri, idare ve vergi mahkemelerinin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idare, gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecburdur. Bu süre hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemez."
Yukarıda da açıklandığı üzere, idarenin yürütmeyi durdurma kararını uygulaması hukuk devleti ilkesinin bir gereğidir. Bu durumda İdari Yargılama Usulü Kanununa göre; idare kararın kendisine tebliğinden itibaren 30 gün içinde kararının gerektirdiği şekilde işlem tesis etmeye mecburdur. Ancak kararın davalı kuruma tebliğinden itibaren geçen yasal süre içerisinde kararın gereği yerine getirilmemiş ve müvekkil işe başlatılmamıştır.
Devamında davalı kurum öncelikle yürütmenin durdurulması kararının gereğini yerine getirmek yerine Bölge İdare Mahkemesine karara karşı iptal talebinde bulunmuştur. İşbu durum dahi davalı kurumun konu hakkında bilgi sahibi olduğunu, işlem yapmamaları adına herhangi bir sebepleri olmadığını yahut işlemin tesisini engelleyecek başkaca bir yoğunluklarının dahi olmadığını ispatlar niteliktedir. Kaldı ki her ne sebeple olursa olsun yürütmenin durdurulması kararlarının ruhu gereğince gerekli işlemlerin İVEDİLİKLE yerine getirilmesi gerekmektedir. Hal böyle iken davalı kurumun KÖTÜ NİYETLİ şekilde YD kararının gereklerini yerine getirmediği aşikardır. Davalı kurumun YD kararına Bölge İdare Mahkemesine başvurusu ../../...... tarihinde KESİN olarak ret edilmiştir. (EK-3: Bölge İdare Mahkemesi kararı) Kararlar sonrasında yaptığımız başvurular neticesinde müvekkil Güvenlik Görevlisi Kimlik Kartını, ilgili ilçe emniyet müdürlüğünden teslim almıştır. Davalı kurum müvekkilin güvenlik kimlik kartını teslim alması sonrasında dahi işe başlatmamış hukuka ve kanunlara aykırı olarak mahkeme kararını yerine getirmemiştir.
Davalı kurumun YD kararını yerine getirmesi amacıyla müvekkil defalarca görev yeri olan İstanbul İli Türbeler Müze Müdürlüğüne bizzat başvurmuştur. Yaptığı başvurular ile birlikte defalarca Müze Müdürlüğünü arayarak işe başlaması hakkında herhangi bir gelişme olup olmadığını sormuştur. Esasen YD kararının yerine getirilmesi için lehe karar verilen kişi tarafından başvuru ve talep olmasına dahi gerek yoktur. Gelinen aşamada müvekkil İSTANBUL İLİ KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜNE gönderilmek üzere İSTANBUL İLİ MÜZELERE MÜDÜRLÜĞÜNE YD kararının yerine getirilmesi amacıyla ../../...... tarihinde YAZILI başvuruda bulunmuştur. (EK-4: Kurumda işe başlamak için yapılan başvuru). Sayın Mahkemeden ilgili kurumlardan sisteme kaydı yapılan dilekçe örneğinin celbine ilişkin ara karar oluşturması talebimiz mevcuttur.
Ez cümle; davalı kurum, Anayasa başta olmak üzere İYUK ve ilgili mevzuata aykırı davranarak müvekkilin ağır zarara uğramasına sebep olmuştur. Müvekkil aylardır göreve başlatılmamış, maaş alamamıştır. HALİ HAZIRDA DAVALI KURUM YD KARARINA AYKIRI OLARAK MÜVEKKİLİ GÖREVE BAŞLATMAMAYA DEVAM ETMEKTEDİR.
Hal böyle iken; yıllarca emek vererek kazandığı sınav sonucu işe başlamaya hak kazanan müvekkilin mahkeme kararına rağmen hala işe başlatılmaması kendisinde derin bir üzüntüye sebep olmuştur. Müvekkilin hukuka ve mahkeme kararına olan güveni gelinen son aşamada azalmıştır. Ekonomik olarak zorluk çekmektedir. Müvekkilin uğramış olduğu zararın tazmini amacıyla dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak kaydıyla müvekkilin yaşamış olduğu üzüntüler, sürekli sağlık raporu almak zorunda kalması nedeni ile 30.000-TL MANEVİ TAZMİNAT talebimiz mevcuttur.
Hukuki Sebepler : İYUK ve ilgili mevzuat
Hukuki Deliller : İşe başlatma için başvuru kayıt numarası içerir dilekçe örneği (ilgili kurumdan celbi talep edilir) İstanbul ... İdare Mahkemesi ../.. E. Sayılı dosyası ve ../../...... tarihinde verilen yürütmenin durdurulması kararı, İstanbul Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesi ../.. Yd. İtiraz No. Dosyası, tanık, yemin, bilirkişi, uzman görüşü, keşif, her türlü yasal delil.
Netice ve Talep : Yukarıda izah edilen ve re'sen nazara alınacak sebeplerle;
Davamızın KABULÜNE,
İstanbul .. İdare Mahkemesi ../.. E. Sayılı ../../...... tarihli yürütmenin durdurulması kararını yerine getirmeyen davalı idareden; dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak kaydıyla 30.000,00-TL MANEVİ TAZMİNATIN TAHSİLİNE,
Yargılama gideri ve vekalet ücretinin karşı tarafa TAHMİLİNE,
Karar verilmesini bilvekale talep ederiz. ../../......
Davacı Vekili
Av. .........................